• شنبه ٣ تير ١٤٠٢-١٠:٥٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٩١٢
سوده نجفی خواستار شد؛

جلوگیری از ورود غیرقانونی اتباع خارجی به کشور

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۸۰ درصد کودکان کار و خیابان در تهران اتباع هستند، خواستار جلوگیری از ورود غیرقانونی اتباع خارجی به کشور شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سوده نجفی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازدید از محلات آسیب‌خیز منطقه ۱۲ که با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، معاونان دادستان تهران و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، گفت: در برخورد با برخی از آسیب ها به ویژه اعتیاد همواره دنبال راهکاری سلبی و نه راهکارهای ایجابی بوده ایم.
وی با بیان اینکه در برخورد با آسیب ها برنامه‌ای برای چگونه بازگشتن فرد آسیب‌دیده از قبیل معتادان و کودکان کار به آغوش خانواده و جامعه نداریم، اظهار داشت: باید به دنبال اجرای برنامه های عملیاتی در این حوزه باشیم و نباید صرفا به ارائه برنامه های تئوری سلبی اکتفا کرد.
در این زمینه با استفاده از مراکز و امکاناتی که وجود دارد اقدامات لازم برای فرد آسیب پذیر انجام شده اما برنامه ای برای بعد از بهبودی و جلوگیری از ابتلای مجدد آن وجود ندارد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران اشتغال را یکی از موارد مهم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست و تاکید کرد: یکی از برنامه های عملیاتی که می تواند فرد آسیب دیده را بعد از بهبودی از ابتلای مجدد دور کند موضوع اقتصاد است که انتظار داریم دستگاه های متولی در ایجاد اشتغال نیز برنامه ریزی لازم و کافی داشته باشند.
 
بر اساس آمارهای موجود بیش از ۸۰ درصد از کودکان کار سطح شهر تهران اتباع خارجی است
به گفته وی، اگر برنامه ریزی مناسب برای بعد از بهبودی وجود نداشته باشد بی شک هزینه هایی که در راه بهبود فرد آسیب پذیر صورت گرفته هدر خواهد رفت.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به چالش کودکان کار در شهر تهران یادآور شد: بر اساس آمارهای موجود بیش از ۸۰ درصد از کودکان کار سطح شهر تهران اتباع خارجی است که انتظار می رود یک متولی برای ساماندهی این موضوع تعیین شود. جلوگیری از ورود اتباع خارجی می تواند اقدامی موثر برای ساماندهی کودکان کار باشد که متاسفانه هیچ برنامه ای در این خصوص وجود ندارد.
 
تهران را باید به صورت ملی دید و برای حل مشکلات و مسائل آن همه سازمان ها و نهادها همکاری لازم را داشته باشند
سوده نجفی گفت: تهران را باید به صورت ملی دید و برای حل مشکلات و مسائل آن همه سازمان ها و نهادها همکاری لازم را داشته باشند. قوه قضاییه نقش قابل توجه ای در این زمینه دارد که امیدواریم این جلسات با نقش فعال قوه قضاییه و سایر نهادهای متولی در کنار مدیریت شهری ادامه داشته باشد تا بتوان با برنامه ریزی های صورت گرفته میزان آسیب های اجتماعی را کاهش داد.
پیش از این نیز این عضو شورای اسلامی شهر تهران از حضور ۷۰ هزار کودک کار و خیابان در تهران خبر داده و گفته بود؛ ساماندهی کودکان کار باید از سوی نهادهایی همچون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرداری، سازمان بهزیستی کشور، وزارت آموزش و پرورش و دیگر دستگاه ها انجام شود.
وی بیان اینکه یک نهاد مشخص و رسمی در زمینه ساماندهی کودکان کار معرفی نشده است، افزود: با وجود تعداد متولیان متعدد، آمار کودکان کار در کشور و به ویژه در شهر تهران روز به روز در حال افزایش است.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: